Dubai2

srijeda, 31.05.2006.

Party za ekipu

(Jos jedna digresija u reportazi o Muskatu)

Eto, skupismo se i mi. Povod: Emirates Today zeli objaviti clanak o hrvatskoj zajednici u Dubaiju. Navodno i neki hrvatski reporter njuska okolo, ali o tome drugom prilikom.

Image Hosted by ImageShack.us

Na slici s desna na lijevo: Oliverove i Antine ruke, Tomislav, Vlado, Samerova glava, Luka, Niksa, novinar Emirates Todaya u Adrijanovoj sjeni, moja malenkost i runda tequille poslana od nepoznate djevojke kojoj su nasi mladici slomili srce.

Ako vam govore da tesko rade od jutra do sutra, ovo je u biti istina: dosli su u Dubai piti party i pozirati smokin!!!

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Samer, Sirijac u majici hrvatske reprezentacije je najzesce branio boje i promicao ljepote Lijepe Nase. hrvatska A Oliver se cijelo vrijeme pitao zasto je cura poslala tequillu..
I tako je prosla vecer, u ugodnom drustvu, domacoj prici i irskom pivu. Bukrah inshallah nastavljamo s Muskatom, ako u medjuvremenu ne iskrsne neko druzenje.

- 21:00 - Komentari (4) - Isprintaj - #

subota, 27.05.2006.

Mutrah Souq u Muscatu

"Lonely Planet" kaze da iako imate svega par sati izmedju dva leta, morate posjetiti Mutrah Souq. U Mutrahu je danas gradska trgovacka i putnicka luka, ali u najstarijem dijelu se nalaze vezovi muskatskih ribara...

Image Hosted by ImageShack.us

...sto kad dolazite autom mozete zakljuciti po prigodno uredjenom kruznom toku, ili po nesnosnom smradu ribe koje se proteze oko ribarnice...

Image Hosted by ImageShack.us

Medjutim, cim se malo maknete od ribarnice, nalazite se na lijepo uredjenom setalistu prekoputa zlatnih fasada Mutraha...

Image Hosted by ImageShack.us

...pa smo zato i mi odmah po dolasku u Muscat jos prvu vecer otisli u Mutrah...

Image Hosted by ImageShack.us

...dakako, sa poznatim ciljem: Mutrah Souq.

Image Hosted by ImageShack.us

Mislim, sam souq meni i nije bio cilj, ali neki su ulazak unutra cekali kao se se nekad cekao odlazak u Trst pocetkom jeseni...

Image Hosted by ImageShack.us

Zbilja, ako trazite nesto specificno, ili se samo volite setati kroz guzvu, ovdje unutra mozete potrositi sate i sate. Souq nije specijaliziran kao oni u Dubaiju, ali je puno veci i ima grupirane skupine slicnih trgovina. Recimo, najcesci su bili trgovci tekstilom, ponajvise kopijama pasmina iz Pakistana...

Image Hosted by ImageShack.us

...a neki su nudili kompletnu uslugu od glave do pete (odnosno od kape do one smijesne slapice)...

Image Hosted by ImageShack.us

I dok su muskarci imali siroki asortiman omanskih kapa raznih boja i dezena...

Image Hosted by ImageShack.us

...zene su mogle birati izmedju ravne duge crne abaje, duge ravne crne abaje ili crne duge ravne abaje. Mislim da sam cak vidio i crnu ravnu dugu abaju.

Image Hosted by ImageShack.us

Ako mislite da je ovaj izbor premalen, porazgovarajte sa nervoznim muzevima dok cekaju zene koje su usle sat vremena ranije u ovu trgovinu na samo dvije minute.
Sljedeci dio ponude odnosi se na razne zacine...

Image Hosted by ImageShack.us

...ponajvise na safran, i mirise, sasusenu smolu drveta Boswellia thurifera, od koje su zivjeli godinama, te naravno, muskatni orascic...

Image Hosted by ImageShack.us

I zadnje, ali niposto najmanje vazno, trgovine nakitom i srebrom odakle se Barbaru treba odvuci puskom, a kako bi se iznutra izbacilo moju sestru nemam pojma. Dakle, doci u Muskat i ne kupiti komad srebrnog nakita je grijeh i uvreda Omanu.

Image Hosted by ImageShack.us

Jedan od poznatijih suvenira je ovaj specificni noz. Na engleskom se zove dagger, iako bi nama trebao biti poznatiji izraz handzar. U originalnoj izvedbi bi trebao imati srebrnu navlaku, drsku od slonovace i pojas sa 5 srebrnih prstenova, i takvi kostaju oko 300 dolara, sve ispod toga su blijede kopije, a mozete ih nabaviti vec od 10 riala. U Jemenu je dio svakodnevne nosnje. Tamo vlada pravilo: "Sta je muskarac bez handzara?"

Image Hosted by ImageShack.us

Osim toga, medju suvenirima se mogu primjetiti tragovi nekadasnje pomorske sile, mozete kupiti durbin, seksant, kutomjer i slicnu srednjovjekovnu navigacijsku opremu za dekoraciju stana, zatim stalke za molitvenik, dolare iz vremena Marije tereze, rogove za barut ili dzezve za kavu.

Image Hosted by ImageShack.us

Mutrah je takodjer puna raznolikosti i suprotnosti: dok je trznica pravi magnet za turiste, vodici ne preporucuju ulazak u susjedni kvart, Liwatiyu. U njemu zivi lokalna sijitska zajednica, navodno ne pretjerano gostoljubiva prema strancima. Takodjer navodno, na ulasku u kvart uvijek sjedi skupina muskaraca koja strancima daje do znanja da su nepozeljni. Medjutim, ako iz bilo kojeg od brojnih krakova souqa produzite ravno, nakon stotinjak metara cete se naci u srcu Liwatiye. Bez ikakvog upozorenja. Naravno da smo zavrsili unutra i bez da smo toga bili svijesni. Arhitektura i atmosfera je stvarno bila "negostoljubiva", jer se vidi da tu zivi sirotinja...

Image Hosted by ImageShack.us

...ali stanovnici nisu pokazivali da smo nepozeljni: bilo im je jasno da dvoje Europljana tu moze biti u kasne nocne sate samo greskom i pokazali su nam put do rive (koja je bila udaljena svega pedesetak metara odatle, uskom vijugavom kalom.) Kako smo se priblizili rivi, kuce su bile sve uredjenije i ljepse i uskoro smo bili u hotelu.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Nastavak slijedi: Muskatske tvrdjave...

- 21:13 - Komentari (5) - Isprintaj - #

srijeda, 24.05.2006.

Kud svi Turci, tu i mali Mujo

Ovim postom pokazujemo da smo u nekim stvarima najobicniji pomodari...
Pridruzujemo se Translatoru, Kosamjauopce, Blendi, Kicboxingu, Myi i mnogim drugim neimenovanim blogerima.

Ovdje nastaje u vecini slucajeva nas blog:

Image Hosted by ImageShack.us

Frisko slikano jutros, ali na objavu cekalo dolazak doma...

Vasa Dubajka



- 20:17 - Komentari (10) - Isprintaj - #

subota, 20.05.2006.

Muscat I - Grad, tri grada ili sedam gradova


"...Muscat je luka kakvu se nigdje na svijetu ne moze naci gdje cvjeta posao i ima robe koja ne ne moze naci nigdje drugdje..."

Ovako je prije vise od 5 stoljeca o Muscatu napisao veliki arapski putopisac Ahmed Bin Majid Ak-Najdi. Muscat ce obradovati i vas ako trazite tragove orijentalne povijesti, jer sve sto je vidio Ahmed je jos tu i mozete to vidjeti i danas, iako je vrijeme napravilo ovaj putopiscev opis pretjeranim.
Prirodnu luku na ruti prema Indiji ljudi su koristili jos u prvom stoljecu, a od devetog stoljeca je uvrijezeno pravilo da onaj koji vlada Muscatom vlada i Hormuzom. U 16. stoljecu Muskat su osvojili Portugalci, pretvorivsi ga u svoje glavno uporiste u Indijskom oceanu. Od sredine 18. stoljeca Muscat je sjediste dinastije Al-Busaid, koja i danas vlada Omanom.
Muscat, zapravo, nije jedan grad, vec nekoliko njih koji cak nisu ni spojeni. Naime, na ovom djelu Omana obala je strma i puna zaljeva, te se su gradovi nastajali unutar tih zaljeva, a veza sa susjednim gradom je bila samo vodenim putem. Iako cete u nekim knjigama vidjeti da Muscat obuhvaca gradice Muscat, Mutrah i Ruwi, a u nekim takodjer i Qurm, Khuwair, Seeb i Madinath Qaboos, ovi gradovi nisu spojeni fizicki, vec samo funkcionalno. Ako pogledate satelitski snimak...

Image Hosted by ImageShack.us

...vidjet cete da su Muscat (A), Mutrah (B) i Ruwi (C) tri potpuno zasebna grada sa strmim planinama koje im ne daju da se spoje. Povijest Muscata pocinje u dubokom zaljevu na kraju kojega je sultanova palaca koja i danas ima istu funkciju...

Image Hosted by ImageShack.us

Sultan je potom zaljev kojeg vidite na satelitskoj slici utvrdio fortifikacijama, a za portugalske vlasti su usavrsene utvrde Mirani i Jalali, svaka sa svoje strane zaljeva.

Image Hosted by ImageShack.us

Dodatno, rtovi zaljeva su takodjer utvrdjeni, kako i prilici luci koja je nekolko stoljeca vladala istocnom obalom Afrike.

Image Hosted by ImageShack.us

Iako je pitomi zaljev nakon plaze od svega par stotina metara bio zatvoren visokim hridima, Muscat je bio ogradjen zidinama koje su ga cinile neosvojivom utvrdom.

Image Hosted by ImageShack.us

Grad se sirio i izvan zidina, ali dalje od strmih obronaka se nije moglo. Iako cete negdje naci podatke o milijunskoj populaciji grada, sam Muscat nema vise od pet tisuca ljudi, tim vise sto je podrucje unutar zidina pretvoreno u sjediste Vladinih zgrada.

Image Hosted by ImageShack.us

Kad su Portugalci vladali gradom, shvatili su da je uski zaljev u kojemu sultanski dvor zauzima najveci dio obale vrlo neprikladan za pomorsko uporiste velike sile, pa su izgradili novu luku Mutrah nesto zapadnije. Medjutim, neprikladna konfiguracija terena je ucinila je da Mutrah bude zasebni gradic sve do 1929. kad je povezan obalnom cestom sa Muscatom.

Image Hosted by ImageShack.us

Mutrah (B) izgleda nesto modernije, a u njemu je i danasnja moderna luka Muscata. Dok smo mi bili u Muscatu u luci je bio veliki britanski nosac aviona.

Image Hosted by ImageShack.us

Dakako, Portugalci su utvrdili i ovu luku, ali zidine nisu gradili jer je Mutrah bio otvoreni trgovacki grad. Kako vidite na satelitskoj slici, Mutrah je imao i cestovnu vezu sa unutrasnjosti.

Image Hosted by ImageShack.us

U gradu se i danas nalazi jedan od najzanimljivijih souqova na Bliskom Istoku i smatra se najvecom atrakcijom Muscata.

Image Hosted by ImageShack.us

Osim toga, Mutrah je puno zivlji od samog starog Muscata. Vecernja setnja uz Corniche, dok se Mutrah kupa su zlatnom bljestavilu je uzitak kakvog vecina gradova u Zaljevu ne moze ponuditi.

Image Hosted by ImageShack.us

Muscat i Mutrah se tako stoljecima nadopunjuju, zajedno sa nekoliko ribarskih sela koji se nalaze u srcu milijunske metropoloe, a ipak su potpuno izolirani brdima.

Image Hosted by ImageShack.us

Ovakav odvojeni zivot gradova i sela uvjetova je poseban sustav obrane, sa izvidnicama na svakom brdu. Mi smo ih prebrojali dvadesetak, prakticno svako brdo je imalo malu utvrdu, koje se medjusobno imale sustav dojava o pridoslicama iz unutrasnjosti.

Image Hosted by ImageShack.us

Danas su svi djelovi grada medusobno povezani modernim prometnicama i u gradu nema nikakvih guzvi, upravo zbog razbacanosti po zaljevima i uvalama.

Image Hosted by ImageShack.us

Kako se grad kasnije razvijao, nekoliko kilometara u unutrasnjosti ne nastao gradic Ruwi. U wadiju u Ruwiju je izgradjena i prva zracna luka u Muscatu. Kasnije, kad je izgradjena nova u Seebu, na mjestu stare u Ruwiju je izgradjeno moderno poslovno srediste Muscata, povezano i sa Mutrahom i sa starim Muscatom. Kad je sav prostor u zaljevima i uvalama vec bio napucen, grad se naglo rasirio na veliku zaravan na zapadu i progutao Qurm, poznat o luksuznim vilama prirodnom rezervatu, zatim Khuwair i na kraju Seeb.

Image Hosted by ImageShack.us

Sutra idemo u srce Muscata...


- 22:04 - Komentari (12) - Isprintaj - #

utorak, 16.05.2006.

Registracija


Nije nas bilo nekoliko dana i to nije zato sto smo trebali registrirati auto, nego zato sto smo uzeli par slobodnih dana i prokrstarili Muscatom uzduz i poprijeko. Detalji slijede, a dok mi malo sredimo dojmove htio bih vam ispricati kako se u Dubaiju registrira auto.
U Hrvatskoj se radi o proceduri koja uzima nekoliko sati skakutanja od osiguranja do HAK-a (ovisi gdje idete), a posebno zadovoljstvo je osiguravati auto kojemu istice registracija sredinom srpnja, a zivite u Makarskoj, pa tih nekoliko sati prije suocenja sa korumpiranim ispitivacem cekate na suncu i tridesetak stupnjeva stopljeni sa asfaltom na gradskoj periferiji.
Zivite li, pak, u Zagrebu, registracija vozila moze biti puno ugodnija: ugledni hercegovacki holding ce vas pravovremeno upoziriti kad osiguranje istice, pozvati vas u jedan od svojih nekoliko centara i uz kavu mozete cekati tih par minuta testiranja na kojem ce vas auto sigurno proci, posebno ako ste ga osigurali u jednoj od osiguravajucih kuca tog 'oldinga. Osim toga, taj svecani trenutak je jedini dan u godini u kojem Sefica moze ostaviti svoj prostrani ured i spustiti se do kafica, ostalih 364 dana je ne mozete uhvatiti ni za glavu ni za rep.
U Dubaiju nema hercegovackih holdinga, ali ovi nisu nista manje domisljati. Osim upozorenja da osiguranje istice ponude vam i vrlo zanimljivu uslugu "kljuc u ruke" tj. "registracija u ruke". U Dubaiju osiguranje vrijedi 13 mjeseci, kako auto ne bi bio neosiguran u tzv. grace periodu od 40 dana, koje vam policija daje da osigurate auto nakon sto registracija istekne. Ovim se pokazuje postivanje prema starom dubajskom obicaju po kojemu se ni o cemu ne razmislja unaprijed, nego tek kad vas policija zaustavi i upozori da vam je registracija istekla prosli tjedan pocnete razmisljati da bi se auto mogao i preregistirati. U nasem slucaju smo znali da je registracija istekla 15.3.2005., ali tek 15.4.2006. smo poceli ozbiljo razmisljati o tome. Ako sve dogovorite dan ranije, u ranu zoru ce doci mobilni predstavnik osiguranja (nazovimo ga u daljnjem tekstu Jozo) u vas ured, pokupiti auto, odvesti ga najprije na servis kako bi se uvjerio da sve funkcionira, a potom i na tehnicki pregled, gdje ce auto sigurno proci, posto su i Jozo i ispitivac porijeklom iz Radisica i znaju se odmalena, a osim toga i vide se poslovno tri puta dnevno, Jozo je kum ispitivacevom djetetu, a suska se da mu je i namjestio taj posao u DAK-u. Kad auto dobije certifikat Jozo ce ga odvesti do policije gdje se produzuje registracija, ali prethodno se vlasnik treba ocistiti svih grijeha prethodne godine. Naime, dubajske vlasti ne maltretiraju svoje policajce da ubiru novac, cisto zbog toga sto je policija pretezito pakistansko-bangladeskog porijekla i kao takva je servilna i lako ih je uvjeriti da je brzina bila 90 km/sat unatoc tome sto njihov radar pokazuje 147 km/sat. Umjesto njih, svakih par kilometara stoje bezosjecajni nehumani elektronski radari, izravno povezani sa centralom kojoj posalju fotografiju vozila na kojem se vidi registracija svaki put kad se pored njih predje brze nego sto je dozvoljeno. I tako se kazne skupljaju i skupljaju, mozete ih pratiti na Internetu, ne morate ih platiti odmah, nego tek na dan registracije, i bez placanja registracija nece biti produzena. I ne samo registracija: ako imate dva vozila sve kazne idu u jedan registar i morate biti "cisti" sa oba auta da bi mogli registrirati bilo koje od njih. Medjutim, tu je Jozo da sve to plati, drzeci u dzepu vas bianco cek ili slip sa karticom. Negdje oko marende Jozo ce se pojaviti opet u vasem uredu, sa kljucevima auta, produzenom registracijom, placenim kaznama i samo mu na cek upisete iznos osiguranja i svih troskova registracije, uvecan za dvjestotinjak kuna njegovog truda.
Isplativo, ha? Ajde, Sefice, uvedi ovu uslugu u Zagrebu.

- 23:53 - Komentari (17) - Isprintaj - #

srijeda, 10.05.2006.

MA 007 MV


Nikad mi nisu bili jasni seljaci koji se izivljavaju sa vlastitim registracijama i pate od toga da imaju ZG-001-AA, ili nesto sa inicijalima potput MA-007-MV, KC-666-GH, DJ-0001-DS, ili rodjendanima, kao ZG-0203-TS, MA-0411-DA...
Prvo, uopce nisi faca jer to moze imat svatko. Samo napisi na list papira rukom molbu, plati dodatnih 190 kuna i eto registracije.
Drugo, moras cekati dodatnih 7 dana, ako je nadlezna policijska stanica bas jucer poslala popis registracija onom tajkunu u Karlovcu koji je potkraj 90-ih od ondasnje vlasti dobio 30-godisnji ugovor na sve "limene" stvar za vladu, od registracija do kategorizacija.
Trece, susjed ti lako locira auto u nocnoj akciji "zagrebi i kidni", posebno ako imate registraciju iz naslova, a zivite na Ravnicama. Vrijedi i obrat, za retrovizor ZG-auta djeca u Pirovcu dobivaju cokoladu.
Medjutim, u Dubaiju je registracija, a isto vrijedi i za telefonski broj, stvar prestiza. Dok u Hrvatskoj u HT-u telefonske brojeve daju redom, ili iz malo mita sluzbeniku koji moze naci nesto malo zgodnije, u Dubaiju se vode sluzbeni i legali pregovori sa operaterom, kojemu se vec za "semi-nice number" daju cetveroznamenkasti iznosi, a za 3663 666 npr. cijelo bogatstvo. Pritom se ne radi o korupciji: brojevi su podjeljeni u 3 grupe i sluzbena cijena ima je 15 dirhama, 1250 dirhama i u trecoj su posebne tarife. Slicno je za registracije auta.
Peteroznamenkasta registracija tipa xxxyy ili xxyyy kosta oko 4500 kuna. Zapravo, to joj je tek pocetna vrijednost na licitaciji u policiji. Ali, ugodniji razmjestaj brojeva, poput xx0xx, je cak deset puta skuplji, dok 22000, 33000 i slicno na autu kosta oko 11500 eura. Nerijetko cijena registracije prelazi cijenu auta jer ljudi razmisljaju: "Pa sta ako vozim ovo francusko smece od Peugeota, jednom cu i ja voziti Touareg, i na njega cu okaciti svojih 33033".
Uostalom pogledajte i sami oglas dubajske policije:

Image Hosted by ImageShack.us

Sto je manje brojeva na tablici, to je cijena veca. Cetveroznamenkaste tablice tipa xyxx su 8000 kuna, a xxx0 duplo vise. Troznamenkaste tablice su sve skupe bez obzira na kombinaciju, i takva vozila nastojte izbjegavati, jer su za volanom vjerojatno lokalci, dakle, sto god da se dogodi, krivi ste. Ipak posebne izvedbe, poput xyy, xxy ili xyx dodju oko 100.000 kuna, a ako u igru udje 0, poput Dubai 900 ili 909, pocetna cijena na licitaciji je preko 200.000 kuna.
O dvoznamenkastium brojevima ni ne sanjajte, osim ako se ne prezivate Tudj...ovaj, Maktoum. A jednoznamenkaste ima sheikh Mohammed ili njegova braca, osim broja 2, koji je utrzen na licitaciji za preko milijun dirhama.
Dakle, nije sve u kubicima, nesto je i u registraciji...

- 20:08 - Komentari (14) - Isprintaj - #

utorak, 09.05.2006.

Palm Jumeirah Update

Nedavno sam dobio nekoliko fotografija koje pokazuju prvu dubajsku palmu iz zraka. Pisali smo o tome jos prije godinu dana, pa pogledajte prosli svibanj za detalje. Dakle, ovako izgleda palma iz zraka sa sjeveroistoka, u podnozju slike vidite Burj-Al-Arab i Madinat Jumeirah, a sasvim gore djelove druge palme (Jebel Ali Palm)...

Image Hosted by ImageShack.us

Medjutim, preljetanjem preko sredisnjeg otoka vidi se da slike nisu bas najnovije...

Image Hosted by ImageShack.us

Naime, Barbara dolazi s vremena na vrijeme (citaj: svaki cetvrtak) u moj ured provjerti je li ja stvarno radim ili samo surfam po internetu. Kako smo preselili u Al Shatha Tower, iskoristili smo priliku popeti se na vrh zgrade, odakle puca predivan pogled na Palm Jumeirah...

Image Hosted by ImageShack.us

...a bio bi i ljepsi da su prozori oprani. Ali nisu, jer 40-i kat jos nije iznajmljen. Uz malo obrade fotografija zbog te prepreke u vidu prasine, mozete vidjeti da su mostovi i ceste na palmi apsolutno funkcionalni, i da glavni otok nije gradiliste, vec su zgrade na njemu vec gotove...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Osim, dakako, one u samom sredistu otoka jer je tu doslo do promjene plana. Umjesto Pinnacle Towera svoj toranj ce graditi Donald Trump. Medjutim, vrlo dobro se vide listovi...

Image Hosted by ImageShack.us

...cak i na ovoj zracnoj slici izgledaju gotovi i za njih je useljenje najavljeno za rujan i listopad.

Image Hosted by ImageShack.us

Pogled sa nebodera prema jugu pocinje od Hard Rock Caffea koji je u samom podnozju, a prekoputa Sheikh Zayed Roada se vidi Jebel Ali Golf Club...

Image Hosted by ImageShack.us

...a iza golf kluba je "nas kvart": Najprije Lakes, pa Hills, pa Springs.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Sutra cemo vidjeti koliko daleko je dosao projekt Dubai Marina.

- 07:58 - Komentari (12) - Isprintaj - #

nedjelja, 07.05.2006.

Za skeptike


Mali post svima koji su se skepticizmom prokomentirali prethodnu pricu o tornju: Isto se pricalo i za suludu ideju da ce se ljudi skijati na snijegu u Dubaiju i to usred ljeta. Nevjernici nisu vjerovali niti kad je cudni objekt vec poprimio oblicje...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Ali povijest im je zacepila usta. Prethodne slike su snimljene nakon sto smo mi doselili u Dubai, a objekt je vec pola godine zavresen.

Image Hosted by ImageShack.us

Cijev koju vidite je 440 metara dugi skijaski spust, objekt ispod njega i u produzetku je ogromna trokatna garaza. Zgrada ispred koje spust zavrsava je Dubai Kempinski Ski Resort, u kojem neke sobe gledaju u samu "cijev", tako da imate ugodjaj da ste u nekom planinarskom domu u Austriji. Ovo desno je Mall of Emirates, najveci shopping centar na svijetu uz izuzetak sjeverne Amerike. Evo, mozete zaviriti unutra, skijaska sezona traje 365 dana godisnje.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Najzanimljivije je vidjeti lokalce u onim bijelim plahtama kad obuku skijasku jaknu preko toga, izgledaju kao neki egzoticni kukci. Vlasnik Barbarine bolnice je izuzetno dobro predvidio "medicniski utjecaj" skijanja u Dubaiju, pa je zakupio prostor na kraju spusta koji je bio rezerviran za ambulantu. Naravno, posla preko glave...

- 14:07 - Komentari (3) - Isprintaj - #

subota, 06.05.2006.

Prvih 50

Kuala Lumpur, Muscat, Riyadh, Islamabad, Beirut.... skroz smo zaboravili da smo u Dubaiju i sta se novog tu dogadja. Svaki put kad odem na 3-4 dana i vratim se nesto je novo, neka ulica promjenjena, neki most sagradjen... Sve bija kao zelenilo u proljece, samo sto svdje nema zelenila, a beton raste svih 12 mjeseci. Sjecate li se kad sam vam pricao o u dubajskoj utopijskoj ideji da izgrade toranj veci od svih ostalih?

Image Hosted by ImageShack.us

Toranj kojemu bi prvi sljedeci bio tek do pojasa, a Skybridge sa Petronasa bi mu gledao koljena. Eto, ovi su zbilja ozbiljno zagrizli, napravili detaljne skice i kako sada stvari stoje, prodali vecinu stanova u njemu onima koji zele imati najprestizniju adresu na svijetu.

Image Hosted by ImageShack.us

Prosli tjedan su svecano objavili da gradnja ide prema planu i da bi 2008. godine toranj trebao biti usljeliv, te je svecano proslavljena 50-a etaza.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Pratit cemo ih i dalje...

- 13:22 - Komentari (3) - Isprintaj - #

utorak, 02.05.2006.

Dok jednom ne smrkne...

...drugom ne svane - kaze narodna. Ja ja imam primjer za to, vezan uz cijene nafte. Kao sto znamo, americka intervencija u Iraku je lansirala cijene nafte u nebeske visine, a neizvjesnost Iraka i prijetnje Iranu odrzavaju rastuci trend cijene. Kao rezultat, cijene nafte u Europi su vec negdje oko 1.50$ za litar, u Hrvatskoj su preko 8 kuna, a znatno su porasle i u Americi. Pogledajte kako su na to reagirale 3 svjetske Vlade:

Vlada Republike Hrvatske nema nikavog utjecaja na cijene nafte na svjetskom trzistu i ne moze nikako biti kriva za rast cijena. Odnosno, cijena nafte ne moze biti predmet unutrasnje politike. Medjutim, Vlada se sama uhvatila u zamku jer su njezini istaknuti predstavnici jos u predizbornoj kampanji optuzili prethodnu Vladu, da je u cetiri godine mandata digla cijene goriva sa 3.50 kune na 5.50 kuna. Uvodeci ovo pitanje kao temu unutrasnjopoliticke rasprave, sada se sama dovela u situaciju da se opravdava za povecanje sa tih 5.50 kuna na 8.50 kuna unutar samo 2 godine svog mandata, a situacija bi mogla biti jos teza, pa imamo karikutaralna objasnjenja da ce se reagirati kad cijene predje 8 kuna, onda kad je prosla 8 kuna premijer je rekao da je mislio na Super95. Pretpostavljam da se sada cijene Eurosupera95 i Eurosupera98 otici u na 10 kuna, jer se morati kompenzirati zamrznutu cijenu Supera95.
Vlada UAE nema izbore i nikad nece biti podvrgnuta tom testu popularnosti. Ona vlada duboko podjeljenom drzavom u kojoj drzavljani UAE nece osjetiti nikakvo povacanje cijene jer su bogati, a povecanje ce osjetiti samo nizi slojevi, koji su ionako u Emiratima samo potrosna roba. Tako je vlada povecala cijene goriva za 30% prosle 1.10.2005. opravdavajuci to troskovima proizvodnje, cinjenici da UAE nemaju vlasite rafinerije i rastom cijene na trzistu. Odnosno, sve sto je uz profit od 100% prodano u UAE je prikazano kao trosak jer je moglo biti prodano na svjetskom trzistu uz profit od 300%, a gramzivost je karakteristika dubajskog trzista. Unatoc tome, za 9 kuna u Dubaiju jos uvijek mozete uliti galon, odnosno, litar je oko 2.25 kuna.
Vlada Kraljevine Saudijske Arabije takodjer nikad nece imati izbore, ali nositelji saudijskih putovnica i temelj kraljevog suvereniteta nije bolesno bogata manjina od 13% stanovnika (kao u Dubaiju), nego siroke mase od kojih su neke osjetljive na promjene cijena nafte. Saudijska Arabija ima puno nizi postotak doseljene radne snage, i njihovi nizi slojevi su isto Saudijci. Zato je kralj prekjucer navecer objavio priopcenje da "zbog iznenadnog povecanja cijena nafte na svjetskom trzistu, na koje Saudijska Arabija ne moze utjecati jer nisu proizvodno-troskovne prirode, dolazi do ekstraprofita saudijskih naftnih kompanija kojeg je kralj odlucio rasporediti po cijelokupnom stanovnistu, te ce od sutra (od 1.5.2006.) cijena jednog litra goriva biti spustena za 30%, sa 90 halalaha na 60 halalaha." Drugim rijecima, od jucer Saudijci, ni krivi ni duzni, zbog naftne krize gorivo placaju oko 90 lipa za litar, odnosno 40 lipa za litar dizela. Njima je svanulo...

- 13:48 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...